П`ятниця
26.04.2024
23:35
 
Сайт 7-Б класу
Блог »
Меню сайту

Статистика

Головна » 2016 » Березень » 6 » «Єдина справжня розкіш — це розкіш людського спілкування» (А. Екзюпері).
23:09
«Єдина справжня розкіш — це розкіш людського спілкування» (А. Екзюпері).

 

     

 

     Тема:  Єдина справжня розкіш — це розкіш людського спілкування.
     Мета: 
•    озброїти учнів знаннями і практичними рекомендаціями про основи спілкування; 
•    розкрити поняття «толерантність»; 
•    спонукати учнів застосовувати набуті знання у повсякденному спілкуванні; 
•    формувати в них навички тактовно, цікаво говорити, установлювати тісні стосунки із співроз¬мовником;
•     виховувати в учнів високу мовну культуру; 
•    сприяти самовдосконаленню учнів, їхньому інтелектуальному і моральному розвитку.
Обладнання: роздавальний матеріал (роздруковані картки, на яких подані ситуативні задачі); одна квітка для гри «Подаруй квітку».
Форма проведення: виховна година з елементами тренінгу.
 
Епіграф до заходу: «Усі люди мають недоліки – хто більші, хто менші. Ось чому і дружба, і допомога, і спілкування були б неможливими, якби не існувало між нами взаємної терпимості» 
 
Хід заняття
І. Організація класу.
Вчитель: Добрий день, дорогі діти, гості!
       Діти, ви вже втомились, ваш робочий день закінчується, але нам ще треба працювати. Подивіться на світ за вікном. Усміхніться, порадійте за чудовий сонячний день. Привітно, з повагою гляньте на свого сусіда по парті. Сядьте зручно, заплющіть очі й думками, уявою перенесіться в те місце, де б ви хотіли бути, де вам приємно (море, поле, річка).  (Лунає розслабляюча музика)
 
Кожне запропоноване речення повторюйте подумки 3 рази.
•    Говорю спокійно, не хвилююсь, не боюся!
•    Я володію своєю мовою і собою.
•    Говорю розсудливо, зрозуміло, доброзичливо.
•    Під час розмови буду справляти враження людини доброї, впевненої, знаючої. 
Вчитель: Розплющіть очі, сідайте зручніше в положенні зосередженої, радісної, сильної, сміливої, упевненої, розумної людини.
 
ІІ. Повідомлення теми та мети заняття.
Вчитель: Тема, яку ми вибрали для обговорення, не є новою для вас. А тому прошу відповісти на запитання:
•    Завдяки чому люди розуміють одне одного?  (Спілкування)
 
Вчитель: Спілкування важливе для кожного. Нас супроводжують розмови з різноманітними людьми — розмови особисті, дружні, ділові та розмови із пересічними перехожими. Але, щоб бути вдалим співрозмовником, потрібно іще багато чого, окрім простого вимовляння слів...Цього вчить наука, яка називається спілкування. З дитинства треба засвоювати науку спілкування, оволодівати вмінням поводитися серед людей так, щоб їм було добре, приємно, зручно!
Вчитель:  Які ви знаєте вислови, прислів’я про слово, спілкування між людьми?
 
Учні.
Яка людина, така її мова.
Вмієш сказати — вмій і змовчати.
Ласкаві слова — весняний день.
Слово не стріла, а серце пробиває.
Гарне слово дорожче за гроші.
В легковажної людини язик довгий.
Говорить гарно, мов горіхи гризе.
Сухе дерево безплідне, пусте слово марне.
Холодне слово поки до серця дійде — льодом стане.
Птицю пізнають по пір’ю, а чоловіка по бесіді.
Язик багато може зробити: і настрій піднести, і справу зіпсувати.
На сухому дереві немає плодів, у порожньому слові — глузду.
 
 
Вчитель:
Ці прислів’я і приказки говорять нам про те, що в кожної людини існує вічна проблема - вміння володіти мовним спілкуванням. 
То що ж таке спілкування?
 
Учень. 
Спілкування – складний процес взаємодії між людьми, що полягає в обміні інформацією. 
 
Учень.
Спілкування — це обмін думками, почуттями, переживаннями з іншими людьми
 
Учень.
Спілкування - обмін досвідом, здібностями, вміннями і навичками.
 
Вчитель:
Немає у світі зброї, сильнішої за слова. Недаремно кажуть, що словом людським можна зсунути гору з місця. Словами борються, словами люблять, словами ненавидять, словами вбивають, словами творять величезні справи в історії людства.
 
Вчитель: Ось ми і підійшли до теми нашого заняття: 
«Єдина справжня розкіш — це розкіш людсь¬кого спілкування»
 (А. Екзюпері).
 
Епіграфом слугуватимуть слова:
«Усі люди мають недоліки – хто більші, хто менші. Ось чому і дружба, і допомога, і спілкування були б неможливими, якби не існувало між нами взаємної терпимості» 
 
ІІІ. Основна частина заняття.
1.    Прийняття правил роботи в групі. 
Вчитель:  
         Спілкування неможливе без контакту й взіємодії з іншими людьми. Отже, сьогодні ми працюватимемо в групах. Оберіть представника своєї команди, який буде висловлювати позицію всіх членів групи.
         Для ефективної роботи в будь-якій групі людей приймаються правила. Тож і ми приймемо свої правила, аби нам комфортно працювалося. Пропоную розглянути такі правила:
•    Говорити по черзі.
•    Слухати інших.
•    Бути активним.
•    Бути позитивним  
 
 2. Творче завдання „Валіза чемності”
Вчитель:  Досягти взаєморозумін¬ня в стосунках можна, лише дотримуючись певних норм у спілкуванні. Про це варто пам’ятати щодня. Тому що¬ранку, вирушаючи в школу, не забувайте взяти із собою „валізу чемності”. 
Складіть до неї необхідні „речі” - доб¬рі почуття і риси характеру. 
 
Список орієнтовних відповідей: 
Доброзичливість;                  тактовність;
доброта;                                   справедливість;
миролюбність;                       життєрадісність;
почуття гумору;                     врівноваженість;
чесність;                                  чуйність;
порядність;                             співчуття;
повага;                                     щирість.
 
Висновок: Отже, доб¬рі почуття і риси характеру допомагають людині у спілкуванні з оточуючими.     
 
 3. Гра-ситуація «Подаруй квітку»
Мета: формувати вміння знаходити правильний тон спілкування.
Вчитель:  А зараз я запропоную вам гру.
      Я даю представнику групи квітку. Він зможе подарувати її тому, хто найкраще попросить. Прохання має бути щирим, ввічливим, змістовним і обов’язково аргументованим. (Вживати слова ввічливості, використовувати міміку, жести, інтонацію.) 
     представник має обґрунтувати своє рішення і свій вибір
Висновок: Отже, мова культурної людини, яка вміє спілкуватися, обов’язково повинні бути багатою на слова ввічливості. Ввічливість — невід’ємна складова спілкування.
 
4. Творче завдання „Місток”
Мета: формувати вміння володіти інтонацією, мімікою і жестами.
Вчитель:  Спілкування між людьми буває вербальне (за допомогою мови і мовлення) та невербальне (міміка, жести, інтонація). У розмовах ми завжди використовуємо і те, і інше. Психологи твердять, що лише 7% у розмові значать слова, 38% — інтонація, міміка і жести.
Вчитель: Наступна гра покаже як ви вмієте володіти невербальним спілкуванням.
 (Учитель крейдою малює на підлозі дві паралельні лінії, відстань між якими дорівнює 30 см. На цей „місток” з обох боків стають два учні. Під „містком” тече „бурхлива гірська річка”.)
 Домовтесь між собою, як перейти „місток” і не зіштовхнути одне одного в „ річку”. Дозволяється користуватися лише жестами і мімікою.
Висновок: Таким чином, важливим є вміння володіти гарною мімікою, жестами та використовувати інтонацію А тому спілкування — це також зворотній процес — чим кращі імпульси ми посилаємо, тим кращі нам повертаються.
Вчитель:  А зараз пропоную переглянути як цю дилему вирішили герої мультфільму.
    (Відео «Місток»)
5. Релаксаційна вправа-гра ” Атоми і молекули”. 
Мета: вміння домовлятись і проявляти терпимість.
Вчитель: Кожен учень вибирає, що він буде постійно робити (стояти, стрибати, бігати, стояти на одній нозі і т. п.). Поки ведучий  говорить „Атоми, атоми, атоми...”, кожен виконує свою вправу. Ведучий оголошує „Молекули по два (по три, по п′ять і т.п.)”. Учні об’єднуються в молекули і намагаються „на ходу” домовитись, що саме будуть робити  всі в кожній молекулі зокрема. Ведучий змінює умови 5-6 разів.
Висновок: 
Чи сподобалась вам гра? Подумайте, що було легше: виконувати свою дію чи пристосовуватись до інших.
Вчитель: Отже, вміння проявляти терпимість до чужої думки, поведінки називають толерантністю. Ми всі різні. Але потрібно бути терпимими (толерантними) одне до одного.
 
6. Творча робота «Квітка «Толерантність» ( робота в групах)
Мета: розкрити суть поняття «толерантність»
 Вчитель: На дошці бачите середину квітки, у кожного з вас є пелюсток, напишіть на ньому свій синонім до слова «толерантність». 
(Мудрість, чуйність, відповідальність, взаєморозуміння, терпимість, людяність, об'єктивність, взаємоповага, доброзичливість, виваженість, небайдужість, справедливість, порядність, співчуття, поступливість, тактовність, розсудливість, рівність, дружелюбність )
 
Висновок: 
 «МІШЕЧОК ПОРАД»:
- будьте готові до того, що всі люди різні – не кращі й не гірші, а просто різні;
- навчіться сприймати людей такими, якими вони є, не намагайтесь змінити в них те, що вам не подобається;
- цінуйте в кожній людині особистість і поважайте її думки, почуття, незалежно від того, чи збігаються вони з вашими;
- зберігайте „ своє обличчя ” і за будь-яких обставин залишайтеся самим собою;
- будьте терпимим в суперечці та аргументуйте свою думку;
- будьте гуманними і милосердними.
Вчитель: Нехай ці поради стануть законами спілкування нашого класу. 
7. Китайська притча «Дружна родина». (Виступ учениці)
Жила колись на світі родина. Вона була проста. Більше 100 людей було в ній.  І займала вона ціле село. Так і жили всією родиною й усім селом. Ви скажете: «Ну той що, є чимало й більших сімей на світі. Але річ у тім, що родина була особлива – мир і спокій панували в ній, а отже, і в селі. Ні сварок, ні лайки, ні крий Боже, бійок і розбрату.
Чутка про цю родину дійшла до самого володаря країни. І він вирішив перевірити, чи правду кажуть люди. Прибув він у село, і душа його зраділа: навкруги чистота, краса, статок і мир. Добре дітям, спокійно старим. Задумався володар. Вирішив довідатися, як жителі села досягли такого ладу, прийшов до голови родини: «Розкажи, чому така згода і лад у твоїй родині?» Той взяв аркуш паперу й став щось писати. Писав довго – видно, не дуже сильний був у грамоті. Потім передав аркуш володарю. Три слова були на папері: «Любов, прощення, терпіння». І наприкінці аркуша: «Сто разів любов, сто разів прощення, сто разів терпіння». Прочитав володар, почухав потилицю і запитав:
-    І все?
-    Так, - відповів старий, - це і є основа життя всякої гарної родини. – І подумавши, додав: - У світі теж!.
 
8. Рефлексія 
Вчитель: Наш клас – це маленька сім'я. Хотілося б, щоб в нашій сім'ї завжди панували доброта, пошана, любов, взаєморозуміння.
Хід вправи:
В 5 класі ми сім'я: ви і ми, ти і я.
Посміхнись сусіду зправа,
Посміхнись сусіду зліва.
Хором – ми дружній клас! 
Пожалій сусіда зправа,
Пожалій сусіда зліва.
Хором – ми дружній клас!
Привітай сусіда зправа,
Привітай сусіда зліва.
Хором – ми дружній клас!
Підстав плече сусіду зправа,
Підстав плече сусіду зліва.
Хором – ми дружній клас!
Обніми сусіда справа,
Обніми сусіда зліва.
Хором – ми дружній клас!
В кінці всі обнявшись сидять поки керівник промовляє слова.
Вчитель: Погляньте, ми толерантні, ми лагідні, ми товариські, інтелігентні, рівні? Тож нехай так буде завжди!
9. Інсценізація.
Вчитель: Справді, знайти і мати друга — це щастя. А як знати, що ця людина — саме той друг, якого ти хочеш мати, що ця людина — допоможе, зрозуміє, підтримає.
Дружбу кожен розуміє по-своєму. Друзі бувають різні.
Григорій Сковорода навчав бути обачним у виборі друзів. «Немає нічого небезпечнішого, ніж підступний ворог, але немає нічого отруйнішого  від удаваного друга»
 
Про таких друзів існує багато гуморесок і байок. Ось одна з них.
Справжні подруги
П`ятикласниця Людмила
Вранці мамі заявила:
-Все! До школи я-не йду!
Не стерплю я цю біду. 
Щастя скінчено моє:
Адже в Рити джинси є!
І тепер зі мною Рита відмовляється дружити …
Здивувалась мама дуже
-Ви  ж були найкращі друзі?
-Так. Але сказала Рита
Поки буду я ходити 
Не у джинсах.
А в спідниці,-
Їй не хочеться
Й дивиться, бо вона вважає:жінці
Для краси потрібні
Джинси…
Мамо!
Дружбу виручай.
Джинси і мені придбай!
Мама спершу подивилась
На похнюплену Людмилу,
А потім мовила :
-Діла-а…
Ви ж справжні подруги!...- Й пішла…
А ви,
Що скажете мені.
Це- справжні подруги ні?  
 
Вчитель:  Як на вашу думку, чи Людмила і Рита справжні подруги?
 
ІІІ. Заключна частина.
  1. Підведення підсумків
 Вчитель:   Складіть власні правила товаришування.
1.    Бути щирим, відвертим.
2.    Не видавати секретів інших.
3.    Ділитися з друзями (другом).
4.    Не ображати друзів.
5.    Не боятися попросити пробачення.
6.    Допомагати другові у всьому.
7.    Дарувати друзям подарунки.
8.    Вітати зі святами.
9.    Разом робити різні справи.
10.    Зберегти друга в серці на все життя. 
 
2. Прощання «Клубок побажань»
          Побажайте один одному на прощання усього найкращого, передаючи клубок ниток з рук в руки. Тепер ми пов'язані з вами однією ниткою. Ми всі разом робимо одну справу, формуємо справжню людину. А раз у нас одна мета, то й працювати потрібно однією командою, не конфліктувати, а знаходити вихід з будь-якої ситуації. Прожити без конфліктів можна! У нас все вийде!
        ( Виконання пісні «Дружба крепкая)
Дpyжба кpепкая
1.Дpyжба кpепкая не сломается,
   Hе pасклеится от дождей и вьюг.
   Дpyг в беде не бpосит, лишнего не спpосит -
   Вот что значит настоящий веpный дpyг!(2 р.) 
            2.Мы поссоpимся - и помиpимся.
           "Hе pазлить водой!" - шyтят все вокpyг.
             В полдень или  в полночь дpyг пpидет на помощь -
             Вот что значит  настоящий веpный дpyг! (2 р.) 
 3.Дpyг всегда меня сможет выpyчить,
 Если что-нибyдь пpиключится вдpyг.
 Hyжным быть комy-то в тpyднyю минyтy -
 Вот что значит настоящий веpный дpyг!
 

Переглядів: 3242 | Додав: Svitlanka | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Пошук

Календар
«  Березень 2016  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031